„V Česku máme dlouhodobý nedostatek kvalitních zedníků, což značně komplikuje situaci nejen investorům, ale i stavebním firmám, které nestíhají své zakázky a čekací doba se tak prodlužuje. Sehnat kvalitního a kvalifikovaného zedníka je navíc poměrně těžká disciplína. Člověk si neuvědomuje, jak důležitá je práce zedníka, dokud jeho služby sám nepotřebuje. Zedník je základem stavebnictví. Cílem soutěže je tak přitáhnout k řemeslu větší pozornost a představit veřejnosti zednické práce atraktivnější formou. Chceme také motivovat učně k dalšímu rozvoji a odměnit jejich úsilí a dobrou práci hodnotnými cenami,” říká Soňa Císařová, vedoucí oddělení marketingových služeb ve Wienerbergeru.
Finále soutěže se zúčastnilo sedm tříčlenných týmů, které postoupily z oblastních kol. Každý tým byl složený ze žáků 1., 2. a 3. ročníků učňů z oborů Zedník a Zednické práce, kteří společnými silami plnili úkoly zadané partnery soutěže. Finálové kolo bylo složené ze dvou praktických komplexních úloh, na jejichž zadání se podílel také Wienerberger, a teoretického testu. Kromě toho společnost poskytla do soutěže cihly značky Porotherm, se kterými soutěžící plnili jeden ze zadaných úkolů.
Samotného finále se účastnil také zdicí robot WLTR, který předvedl různé pohyby robotickým ramenem. „Cílem účasti robota na této akci bylo seznámení se s budoucími zedníky, kterým bude pomáhat a usnadňovat jejich práci na stavbě. Studentům jsme ukázali manipulaci robota s cihlou a vysvětlili technologický proces a fungování, nikoliv samotné zdění,” říká Matěj Jurečka za společnost GreenBuild, dceřinou společnost Wienerbergeru, která zaštiťuje poskytování robotů na českém trhu.